İçeriğe geç

Kilitli Rotor Deneyi Ile Ne Elde Edilir

Kilitli rotor testi nedir?

Bir transformatör kısa devre testi (bir transformatör kısa devre testine mekanik bir benzetme olarak) aynı zamanda kilitli rotor testi veya bloke tork testi olarak da adlandırılır. Bu testten, normal voltajdaki kısa devre akımı, kısa devredeki güç faktörü, toplam kaçak reaktansı ve motorun başlangıç ​​torku belirlenebilir. Bir transformatör kısa devre testi (bir transformatör kısa devre testi) aynı zamanda kilitli rotor testi veya bloke tork testi olarak da adlandırılır. Bu testten, normal voltajdaki kısa devre akımı, kısa devredeki güç faktörü, toplam kaçak reaktansı ve motorun başlangıç ​​torku belirlenebilir.

Asenkron motor boş çalışma deneyi hangi amaçla yapılmıştır?

Deneyin amacı: Asenkron motorun sabit kayıplarının (Pfe), demir kayıplarının (Ps), sürtünme kayıplarının (Ps) belirlenmesi ve boşta çalışma durumundaki kalkış akımının incelenmesi ve analizi, bakır kayıplarının (Pcu) ve eşdeğer direncin (Re) belirlenmesi.

Rotor neden yapılır?

Rotor, stator gibi lamine çekirdeklerden oluşur. Ancak, statordan farklı olarak, rotorun lamine çekirdeği silümin veya alüminyum çubuklarla doldurulur. Öte yandan, stator bakır tel ile doldurulur. Rotordaki çubuklar gerekli iletkenler olarak hizmet eder.

Rotor nasıl ölçülür?

Rotor hızı nasıl hesaplanır? Motorun nominal hızı bilinmelidir. Nominal hız, motorun isim plakasında veya teknik dokümanlarında belirtilen hızdır. … Motorun kayıp hızı hesaplanmalıdır. … Rotor hızı, nominal hız ile kayıp hız arasındaki farkın hesaplanmasıyla elde edilir.

Kilitli rotor torku nedir?

Kilitleme torku veya başlangıç ​​torku, bir elektrik motorunun durma noktasından veya sıfır hızda çalıştırıldığında geliştirdiği torktur. Yüksek başlangıç ​​torku, pozitif deplasmanlı pompalar, vinçler, vb. 28 Kasım 2016 gibi çalıştırılması zor uygulamalar veya makineler için daha önemlidir. Kilitleme torku veya başlangıç ​​torku, bir elektrik motorunun durma noktasından veya sıfır hızda çalıştırıldığında geliştirdiği torktur. Yüksek başlangıç ​​torku, pozitif deplasmanlı pompalar, vinçler, vb. 28 Kasım 2016 gibi çalıştırılması zor uygulamalar veya makineler için daha önemlidir.

Motorun boşta çalışması nedir?

Boşta çalışma sırasında, asenkron motorun voltajı, DSP ile tristörlerin iletim süresinin geciktirilmesiyle düşürülür, böylece motorun güç tüketimi azaltılır. Önerilen kontrol yöntemi sayesinde, boşta tüketilen güç azaltılarak yaklaşık %30’luk bir enerji verimliliği elde edilir.

Rotor döner mi?

Bu alanda rotor, stator alanına göre daha az döner. Rotor sargıları, kısa devre iletkenleri üzerinden akım iletir ve stator alanında oluşan manyetik alan bir kuvvet oluşturur ve rotor döner. Bu, motorun dönmesi için gerekli ortamı yaratır.

Asenkron motor hangi akımla çalışır?

Asenkron motorlar endüstride yaygın olarak kullanılan ve genellikle alternatif akım (AC) ile çalışan motorlardır.

3 fazlı asenkron motor neden fazla akım çeker?

16.

Rotor bozulursa ne olur?

Arızalı rotor çubuğu etrafındaki slot kaçak akılarındaki artış, reaktans değerlerinde artışa yol açar. Rotor direncindeki artış, paralel olarak kabul edilebilecek rotor çubuklarındaki azalmadan kaynaklanır.

Rotor mekanizması nedir?

Bu mekanizma, farklı tip ve işlevlere sahip cihazların çalışmasına izin veren farklı tip ve işlevlere sahip bir bileşendir. Bu bileşen, elektrik motorlarından helikopterlere ve rüzgar türbinlerine kadar birçok cihazın çalışmasına katkıda bulunur. Uygulama alanı, ürünün etki biçimini ve teknik özelliklerini değiştirir.

Rotor nerede bulunur?

Rotor nerede bulunur? Makinelerin önemli bir parçası olan rotor; mil etrafında bulunur. Rotor; kendisinden başka bir mekanik mekanizmanın içerisinde bulunur. Makinelerin dönen parçaları olarak tanımlanan bu parçaya armatür de denir.

Rotor sistemi nedir?

Helikopterdeki rotor, helikopterin uçmasını sağlayan ana bileşendir. Rotor, bir şaft etrafında dönen bir dizi kanat içerir. Kanatların hareketi, helikopteri havada tutan kaldırma kuvvetini oluşturur.

Motor sağlamlık testi nasıl yapılır?

Avometre ile Yanmış Motoru Ölçmek Öncelikle Avometremizi ohm ölçüm moduna alıyoruz. Motor konnektörüne giden kablolardaki farklı renkler arasındaki ohm değerlerini ölçerek tüm değerleri elde edeceğiz. Bu değerler birbirine eşit veya yakınsa motor stabildir. Ancak değerler arasında fark varsa motorumuzun yanmış olduğu anlamına gelir.

3 faz nasıl ölçülür?

Üç fazlı bir ölçüm yapmak için: Komütatörü (FieldSense™) konumuna getirin. Kelepçeyi toprak ucuna bağlayın. MIN-MAX düğmesine 2 saniye basın. Kelepçe faz Faa moduna geçecek ve ekranda L1-L2-L3 görüntülenecektir.

Rotor bozuksa ne olur?

Arızalı rotor çubuğu etrafındaki slot kaçak akılarındaki artış, reaktans değerlerinde artışa yol açar. Rotor direncindeki artış, paralel olarak kabul edilebilecek rotor çubuklarındaki azalmadan kaynaklanır.

Motor testleri nelerdir?

Araç motor performans testi; Motorlu taşıtlarda yapılan ve özellikle ateşleme ve yakıt emiş performansı gibi kategoriler olmak üzere birçok konuda veri toplanmasına olanak sağlayan bir testtir. Bu test sonucunda motorun performansı hakkında bilgiler grafikler halinde sunulur.

Rotor kayması nedir?

Rotor sargılarında bir EMF’nin indüklenmesi için rotor hızının (asenkron hız) dönen manyetik alanın hızından (senkron hız) daha az olması gerekir. Kayma: Senkron hız ile rotor hızı arasındaki farka kayma denir. S harfiyle gösterilir ve senkron hızın yüzdesi olarak ifade edilir.

Döner alan devir sayısı nedir?

Bu sargılara uygulanan akımlar (üç fazlı alternatif akım) arasında 120° faz farkı ile statorun iç kısmında etki eden dönen bir manyetik alan yaratılır. Bu dönen alanın hızı statordaki kutup sayısına bağlıdır ve uygulanan akımın frekansı ns veya no’da dönen alan hızıdır…

Kaynak: cevi.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir